Det er ikke alltid lett å samle alt – spesielt hvis du og teamene dine er opptatt med å sjonglere flere prosjekter; det er der vi kommer inn.
Innlegg i sosiale medier
Hashtags-regelen, så oppmuntre publikum til å bli opptatt på sosiale medier ved å bruke hashtaggen din for virtuelle arrangementer. Du kan deretter spore hashtaggen som en del av analysen etter hendelsen for å måle suksess. Igjen, å legge til et konkurranseelement med noe å vinne vil øke deltakelsesnivået. Det kan være så enkelt som å be deltakerne om å kle seg i sprø farger og legge ut en selfie. Hvis innholdet ditt er sensitivt, bruk dine interne sosiale kanaler, dvs. slack eller arbeidsplass for å holde liv i den sosiale buzzen før og etter arrangementet
Nedlastbart innhold
Ved å tilby ytterligere nedlastbart innhold for å lese senere øker verdien av den virtuelle begivenheten din. Det er også en veldig effektiv måte å se i hvilken grad deltakerne er engasjert, hvilke økter så de var ivrige etter å få tilgang til ytterligere informasjon, hvilke økter som ikke vekket noen interesse.
Grupperom for Chat/Nettverk
Inkluder grupperom i din virtuelle begivenhet. Folk vil delta fra en rekke steder, og muligheten til å komme i kontakt med kolleger vil være enormt verdifull. Design innhold for disse øktene som oppmuntrer grupper til å jobbe sammen; tenk å sette opp oppgaver som gjelder noen av de lærende delegatene har hørt tidligere i arrangementet.
Spørsmål og svar
Spørsmål og svar under en virtuell begivenhet er avgjørende og kan gi verdifull innsikt, et barometer som du kan bruke til å identifisere brennende problemer og/eller vanlige temaer blant publikum. Det kan være at ikke alle spørsmål kan besvares umiddelbart eller på selve dagen; det faktum at det er en oversikt over de innsendte spørsmålene betyr at det kan gis et løfte om å følge opp alle og å sirkulere svarene etter hvert. Dette er en måte som virtuelle hendelser vinner over personlige hendelser. Mange hender kan heves, men ikke alle vil ha muligheten til å stille spørsmålet sitt.
Tommelfingerregelen vår er: ikke overbelast folk med forskjellige ting å gjøre, hold det enkelt og tilgjengelig – og gjør det morsomt også! Tenk på publikums opplevelse, de vil lure på «hva er det for meg?». Vurder deres synspunkt til enhver tid, og du vil da være i stand til å designe et virkelig engasjerende arrangement som delegatene vil nyte, finne av verdi og vise seg å være en god bruk av tiden deres.
Quiz
Quiz fungerer veldig bra i et virtuelt miljø. Emner kan være omfattende og kan avhenge av hvordan du planlegger å bruke quiz-formatet. Hvis det er en måte å gi deltakerne en mental pause fra hovedinnholdet, kan spørsmål være helt tilfeldige. Eller, hvis du ønsker å forbli mer bedriftsorientert, kan du planlegge en quiz rundt bedriften din – uten å stresse deltakerne, kan quizen være et godt mål på hvor kunnskapsrike folkene dine er. Sørg for at det tilbys premier!